About us

私たちは洞察に満ちた分析と記憶に残るデザインによって、
感動を起こし、行動を呼ぶデザインコミュニケーションをつくりだします。

We create design communications that move and inspire action
through insightful analysis and memorable design.

Philosophy

ロジックと感性が描くもの。
Logic + Gram = Logram.

私たちはクライアントの経済活動で生じる、あらゆるビジュアル表現をデザインし、
そのデザインを通じて、経営や事業の成長をサポートするデザインスタジオです。
デザイン・ソリューションを提供することで、クライアントが持つ課題を
共にブレイクスルーしていくことを使命としています。
デザインが本当のソリューションであるために必要なものは、美意識です。
単なるロジックに基づいたアウトプットではなく、
高い美意識に支えられたデザインワークによって、
エンドユーザーに直感的に伝わるだけでなく、
ポジティブな感情を起こすと同時に、
行動変容を呼ぶことを目指しています。

What logic and sensitivity depict.
Logic + Gram = Logram.

We are a design studio that designs all kinds of visual expressions
that arise in our clients’ economic activities, and through these designs,
we support their management and business growth.
Our mission is to break through the challenge of solving our clients’ problems together
by providing them with design solutions.
What is needed for design to be a real solution is an aesthetic sense.
Our goal is not to produce output based on mere logic,
but to create design work with a high sense of aesthetics
that will not only be intuitively understood by the end user,
but will also evoke positive emotions and change behavior.

What we do

明確化する / 純度を高める / 単純化する / 喜ばせる

Purify / Clarify / Simplify / Gratify

目的を明確にする Clarify your goal

目的を明確にすることで、最適かつ最短で進む方法を導き出します。
その方法に応じて、さまざまなプロフェッショナルを集めたり、
クライアントのチームに参加するなど、状況に合わせたチームを編成し、
インサイトや問題点を発見していきます。

Organize a team to discover insights and problems.
By clarifying the objectives, we can determine the path to take and the shortest way forward.
We also investigate internal capabilities and implementation methods
that should be considered when developing brand tools.

デザインの純度を高める Simplify and Purify

私たちは、すべての作品に知性と優れた美意識を吹き込みます。
無駄をそぎ落とし、デザインの純度を高めていきながら、
ブランドの個性を視覚的に表現し、ブランド構築を支援していきます。

We imbue every piece with intelligence and a superior sense of beauty.
We help you build your brand by visually expressing your brand’s personality
while stripping away waste and enhancing the purity of your design.
We contribute to brand building by visually expressing the personality of the brand.

喜んでいただくために in order to gratify

私たちはブランドにとっての最適解を提供します。
例えばウェブサイト制作においては、ブランドサイトをはじめとし、
クライアントによる自走可能な運用を見据えたシステム開発やEC構築を行います。
また、ブランドボイスをさまざまに表現できるよう
グラフィックツール、イベント・ポップアップストアなどのデザインにも対応します。

We provide the best solution for your brand.
For websites, we develop brand sites, systems and EC for self-running operations.
We provide graphic tools, events, pop-up stores,
etc. to express the brand voice in various ways.

プロフィール Profile

代表 阿南圭吾 (アナンケイゴ)
大分大学経営学部卒業後、デザイン会社、フリーランスを経て、
artless inc.退社後 2008年 Logram inc.を設立。mount inc.を経て2013年再始動。

プログラミングベースの実験性と美意識が薫るグラフィカル・ビジョンを併せ持つ。
その審美眼から生み出されるデザインは、ウェブサイトやアプリデザインを始め、
ブランドのアートディレクションからナショナルクライアントと協業してブランディング構築や
ディスプレイデザインまで多岐にわたる。2013年にはメゾンブランド kolor 伊フィレンツェでの
ショー「第84回 PittiImmagineUomo (ピッティ・イマージネ・ウオモ)」でのアートディレクションを担当。
2014年にグラフィック社「新鋭デザイナー50組の仕事」に掲載された。
2016年には Starbucks が毎年夏に発売するフラペチーノのプロモーションプロジェクトの
統括アートディレクターに就任。
2020年にはキッコーマンとの新規事業プロジェクトにおいてグッドデザイン賞受賞。

その他の受賞歴は東京Art Directors Club ADC賞ノミネート・入選をはじめ、
DFA 香港 メリット受賞、東京Type Directors Club, CSS WINNER SiteOfTheDay,
CSS DESIGN AWARD Special Kudos, Best UI Design,
Best UX Design and Best Innovation, AWWWARDS Honorable Mention,
CSS LIGHT Featured of the Day, DesignAwards.Asia Design Of The Day,
FWA, WEBBY AWARDなど。

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